background

Nabíjení EV
pohodlně a efektivně

Komerční nabíjecí stanice EV

Rozbíjejte limity s našimi komerčními nabíjecími stanicemi pro elektromobily! Nabízíme rychlé a spolehlivé řešení pro vaše podnikání, které umožní vašim zákazníkům a zaměstnancům dobít svá elektromobily efektivně a pohodlně. Staňte se součástí elektromobilní revoluce a nabídněte svým klientům a zaměstnancům moderní a udržitelnou možnost nabíjení. Vstupte do budoucnosti s našimi nabíjecími stanicemi EV!

Navrhujeme a instalujeme elektromobilní dobíjecí stanice pro firmy po celé České republice. Využíváme především renomované a spolehlivé technologie předních značek.

Nabíjení EV

Kolik stojí instalace nabíjecí stanice pro elektromobily v ČR

Náklady na instalaci komerční nabíjecí stanice pro elektromobily v České repblice jsou značně variabilní a mohou záviset na několika klíčových faktorech.
Zahrnují:

Typ nabíječky: Cena se může lišit v závislosti na typu nabíječky, například rychlonabíječka (DC) bude obvykle dražší než pomalejší nabíječka (AC).
Umístění: Náklady budou záviset na tom, zda se nabíjecí stanice instaluje na stávajícím parkovišti nebo vyžaduje vybudování nového místa.
Elektrická infrastruktura: Pokud je třeba posílit elektrickou infrastrukturu na daném místě, náklady se zvýší.
Potřebný výkon: Výkon nabíjecí stanice také ovlivní náklady. Stanice s vyšším výkonem budou obvykle dražší.
Dopravní zóna: Některé oblasti mohou vyžadovat platbu za umístění nabíjecí stanice v určité dopravní zóně.

Celkově lze říci, že náklady na instalaci komerční nabíjecí stanice pro elektromobily se mohou pohybovat od několika desítek tisíc korun za jednodušší instalace až po několik milionů korun za komplexní projekty s vysokým výkonem a rozsáhlou infrastrukturou.

Nabíjení EV

Jsou nabíjecí stanice pro elektromobily ziskové?

Ziskovost nabíjecí stanice pro elektromobily závisí na několika faktorech, jako je umístění, počet uživatelů a cenová strategie. Stanice může generovat příjmy prostřednictvím poplatků za nabíjení a také exportem přebytečné energie do distribuční sítě, pokud využívá solární energii a baterie. Úspěch těchto stanic je zpravidla spojen s efektivním řízením těchto faktorů a získáním zájmu uživatelů.

Celkově lze říci, že komerční nabíjecí stanice pro elektromobily nabízejí různé způsoby generování příjmů a ziskovost závisí na schopnosti provozovatele tyto příležitosti využít v rámci konkurenčního trhu elektromobility.

Potřebujete stavební povolení k instalaci elektrického nabíjecího bodu?

U komerčních nebo veřejných nabíjecích stanic může být zapotřebí stavební povolení, což závisí na konkrétním umístění a charakteru instalace. Většinou je nutné žádat o stavební povolení, pokud plánovaná instalace zahrnuje značné úpravy na budově nebo v jejím okolí. To může zahrnovat instalaci nové elektrické rozvodny nebo úpravy vzhledu budovy.

Nabíjení EV

Dobíjecí body na míru pro vaši firmu

Vždy se snažíme pomoci našim klientům při dosahování jejich obchodních energetických cílů prostřednictvím optimální technologie. Pokud jde o volbu specifikací pro nové nabíjecí stanice pro elektromobily ve vaší firmě, máte na výběr ze čtyř hlavních možností:

Standardní ( výkon 3 kW s průměrnou dobou nabíjení 8-14 hodin )
Rychlé ( výkon 7-22 kW s průměrnou dobou nabíjení 4-6 hodin )
Velmi rychlé ( výkon 50 kW s průměrnou dobou nabíjení 30 minut )
Ultra rychlé ( 100-200 kW s průměrnou dobou nabíjení 10-20 minut )

Standardní nabíjecí stanice

Standardní nabíjecí stanice s výkonem 3 kW nabízejí nabíjení elektromobilů, které může trvat 8 až 14 hodin, závisle na dojezdu a kapacitě baterie. Tyto pomalé nabíjecí stanice se často nacházejí v domácnostech nebo firmách, kde jsou elektromobily připojeny po celý pracovní den. S výkonem 3 kW přidávají k elektrickému zatížení minimálně, což minimalizuje potřebu větších elektrických úprav.

Přidání nabíjecích stanic do elektrického systému vyžaduje elektrický návrh a zátěžní posudek, aby se zajistilo dostatečné zásobování elektřinou. Nabízíme kompletní projekční a instalační služby, včetně stavebních prací, abychom vyhověli potřebám vaší firmy, a také pomohli posílit vaší image značky a vyzdvihli sílu vaší společenské odpovědnosti.

Nabíjení EV

Rychlé nabíjecí stanice

Rychlé nabíjecí stanice o výkonu 7-22 kW umožňují nabíjení elektromobilu do čtyř až šesti hodin, což závisí na jeho dojezdu a kapacitě baterie v kWh. Tyto stanice jsou ideální pro domácnosti, firmy a parkoviště, kde je doba zastavení vozidla kolem čtyř až šesti hodin.

Tyto nabíjecí stanice jsou oblíbené díky kapacitě rychlého nabíjení např. u nákupních center. Poptávka po tomto typu nabíječky v posledních několika letech vzrostla, protože se jedná o vylepšený standard a energetická kapacita technologie EV umožnily tento skok ve výkonu nabíjecího bodu, aniž by došlo k dlouhodobému poškození baterie.

Velmi rychlé nabíjecí stanice

Rychlonabíjecí stanice s výkonem 50 kW umožňují nabíjení elektromobilu během 30–60 minut, což závisí na dojezdu a kapacitě baterie v kWh. Tyto stanice bývají umístěny na čerpacích stanicích u dálnic, dobíjecích parkovištích EV nebo v podnicích s krátkou dobou zastavení, kde zaměstnanci a návštěvníci pravidelně přicházejí a odcházejí a potřebují rychlé nabití.

Mohou poskytnout dobré řešení pro řidiče, které hledají rychlé nabíjení a přispívají k odstranění mylného přesvědčení, že nabíjení elektromobilů trvá dlouho. Je však třeba pamatovat na to, že velmi rychlé nabíječky kladou velkou elektrickou zátěž v síti a je třeba před připojením nejdříve posoudit zátěž a vyžádat si schválení s distribuční sítí.

Nabíjení EV

Ultra rychlé nabíjecí stanice

Stejně jako velmi rychlé nabíjecí stanice jsou často umístěny na čerpacích stanicích u dálnic nebo na parkovištích pro EV, která jsou ideální pro rychlé zastávky. Ultra rychlé nabíjecí stanice s výkonem 100-200 kW umožňují nabíjení elektromobilu během 10 až 20 minut.

Ultra rychlé nabíjecí body se snaží zkrátit času dobití elektromobilu na obdobný čas jako je načepování plné benzínové nebo naftové nádrže. Nicméně je třeba vzít na vědomí, že pro instalaci a provoz je obvykle třeba mít vyhrazenou vlastní přípojku VN/NN a je vyžadován elektrický návrh a posouzení zátěže sítě, protože distribuční síť v lokaci realizace nebudí mít kapacitu pro instalaci ultra-rychlého nabíjecícho bodu nebo více bodů.